Credibilitate făcută praf

Senzații ciudate te cuprind. Îți vine să arunci cu ceva. Atât de tare încât ai vrea ca totul să dispară din jurul tău.

Credibilitate? Da. Făcută praf.

Așa am simțit-o. Așa am avut-o. Că am ajuns să mă întreb că sunt „nebună” sau chiar nebună? Una din două. Clar.

Evident, filmul nu-mi mai e atât de precis și exact. Când ești pus în fața unui fapt de acest gen începi să ai îndoieli.  Dar, în mintea ta găsești o explicație simplă și cât se poate de reală. Mai mult în zadar, pentru că, așa cum ziceam mai sus, credibilitatea îți este făcută praf.

Mi s-a întâmplat ieri. Scanasem un document în sistem, care necesita autorizare și imediat după asta, am șters un alt document din același loc care necesita încă o autorizare. Ca o fată conștiincioasă ce sunt, am făcut asta înainte de ora 5 pentru că știam că până atunci îmi e limita. După, era interzis sau mai bine zis pe propria răspundere. În fine, am dus documentul la autorizat, l-am lăsat acolo fără prea multe explicații și mi-am văzut în continuare de treabă. L-am primit înapoi și am zis că e ok. Documentele păreau (doar păreau) a fi ok.

Timpul trece, nu? Până la urmă trebuie verificate documentele neautorizate (în caz că ar mai exista). Eh, mă duc și eu până în spate să-mi adun resturile, în caz că ar mai fi și revin. Nu tocmai bună revenirea asta. Verificarea documentelor neautorizate a fost făcută iar eu a trebuit să mă prezint în birou. Well, de ce? Doar n-am mai scanat nimic! Ar fi trebuit să fiu nebună ca să fac asta, mai ales știind reacțiile. Mda. Se pare că documentul șters apărea ca neautorizat. Da, documentul ăla șters la 5 fără ceva! 5! Nu 6! Evident, am încercat să explic că eu nu făcusem asta atunci și că o făcusem înainte de 5 împreună cu celălalt document. Dar aveam cui explica? Nu. Eram de vină pentru asta și pentru că o astfel de autorizare durează mai mult decât un click. La ora aia. Nu… nu! Eu chiar am luat-o razna! Să fac așa ceva știind ce mă așteaptă? Era să zic chestia asta cu nebunia dar m-am abținut. Îmi era mai mult decât clar că credibilitatea mi-a fost făcută praf.

Documentul apărea acolo ca fiind șters și neautorizat. Îl văzusem și eu. Căutam o explicație pentru faptul că nu-l văzuse cu celălalt document. De ce nu apărea atunci. Pe moment nici nu mai știam. Nici ce să cred și nici ce s-ar fi putut întâmpla.

Dar, cum sunt mai mereu atentă la detalii am refăcut filmul întâmplărilor (în mintea mea) dar nu din perspectiva mea. Am ajuns la concluzia că, atunci când a căutat să vadă documentele neautorizate nu a schimbat perioada de căutare (ea fiind pusă automată în intervalul ultimelor două zile). Astfel că, văzuse doar documentul scanat în ziua respectivă nu și pe celălalt care, deși a fost șters în aceeași zi apărea cu data adăugării (acum câteva luni).

Da … chiar sunt nebună? Sper că doar „nebună”.

Ăsta e doar un simplu exemplu. Credibilitatea mi-a fost făcută praf în nenumărate situații, de extrem de multe ori, fără să am vreo cale de scăpare.

Aș mai putea da un exemplu de astăzi (cel de sus e de ieri) în care credibilitatea mea deși a fost oarecum falsă am făcut-o să pară reală.

În drum spre casă am văzut trei copii care aveau niște dinți de vampiri în gură, de aia de plastic, albi. Erau tare zâmbăreți și puși pe șotii. Astfel că, unul din ei s-a gândit să mă sperie puțin făcând un sunet ciudat în timp ce trecusem pe lângă ei. Reacția mea, falsă, a fost „pfoai, ce m-ai speriat”. Îi auzeam printre sunetele muzicii din căști amuzându-se. Am mers mai departe. S-au gândit că nu e de ajuns și unul din ei (nu știu dacă același) a fugit în spre mine repetând aceeași fază iar eu, cu aceeași falsitate m-am prefăcut că m-am speriat. Iar ei, la fel ca prima dată s-au amuzat.

Eh, nu știu cât de mult m-au crezut dar măcar nu mi-au pus la îndoială credibilitatea, așa cum au făcut-o mulți alții în fața mea.

Atât.

+ muzică.

– care nu are nici o legătură cu subiectul. Ca de obicei.

Lasă un răspuns dacă dorești!

