Când ploaia te oprește

Nu ai de ales și te oprești făcându-i pe plac.

Așa se întâmplă când stai o perioadă mai lungă într-o clădire și brusc vrei să ieși afară ca să pleci acasă. Auzi sunetele mult prea puternice care îți inundă urechile. Vezi ploaia, la fel de puternică. Te oprești.

Ce altceva ai putea face? Mai nimic. Se apropia și ora de închidere dar am zis că mă reîntorc, poate mai cumpăr ceva (deși nu-mi era în plan). Intru într-un magazin pe la 10 fără 10 (ora închiderii fiind 10) dar nu apuc să iau nimic pentru că, exact pe când să duc produsele la casă mi se spune că „ne pare rău dar am închis, reveniți mâine”. Ok, ușa era deschisă, ceasul arăta că încă nu e 10 și eu tocmai am fost dată afară. Nu că ar fi fost cine știe ce, dar a fost lipsă de respect față de client.

În locul în care mă regăsesc eu de luni până vineri, ora închiderii e la 5 și se respectă întocmai. Ușa nu se încuie nici la 5 fără un minut și nici la 5 și un minut. Se închide la fix. În fine, oricum afară ploua. Frumoasă atmosferă. Nici dacă aș fi vrut să cumpăr o umbrelă nu reușeam. Magazinele erau cam toate închise.

Așteptarea ca ploaia să se oprească era infernală. Am zis că azi voi scrie pe blog, că zilele astea a fost cam pustiu pe aici. Mă gândeam că nici asta nu mi se mai arată.

Dar, am zis fie ce-o fi. Am mers cu sandalele mele nu tocmai potrivite prin ploaie, călcând la trecerea de pietoni într-o baltă destul de mare pe care nu o puteai ocoli sub nici o formă.

Ajungând în stația de tramvai, am încercat să mă feresc de ploaie ascunzându-mă sub „acoperișul” de acolo. Era ca și degeaba. Ploaia stropea din toate părțile. Erau două fete lângă mine, sub o umbrelă. M-au invitat sub umbrela lor, așa cum a fost: mică. Mi s-a părut un gest frumos, mai ales că nu mă cunoșteau.

Gândindu-mă așa, mi-am adus aminte de gesturile pe care le mai făceam și eu când afară ploua și eu aveam umbrelă. Pur și simplu puneam umbrela deasupra capului anumitor persoane, alese la întâmplare și care se aflau în sfera mea de circulație. E atât de interesant să le vezi reacțiile. Se uită mirați, dacă se uită. Alții spun că e ok și nu au nevoie sau, alții mulțumesc. Experimente de acest gen sunt bune oricând. Și dacă am să mă mai aflu într-o astfel de situație, cu siguranță că voi face asemenea gesturi. Păcat că nu se filmează așa ceva. Oamenii chiar au reacții intresante.

Atât.

+ muzică. veche.

8 gânduri despre &8222;Când ploaia te oprește&8221;

  1. apropo de asta, si eu am fost cu prietena la un mic shopping, era 6 fara 10 si..au inceput vanzatoarele in gura mare, gata, am inchis!!! doar pentru ca veneau 3,4 oameni sa se uite..

    • Păi da, că ele se grăbesc să închidă, nu să facă vânzare. Să nu fii vrut să și cumpărați ceva că atunci chiar că o luau razna vânzătoarele alea… Am mai pățit-o și într-un magazin de telefonie mobilă acum mai mult timp. Era 7 fără câteva minute, dar mi-a zis că să revin mâine să fac cumpărarea că atunci e prea târziu. Puteam foarte bine să aleg a doua zi un alt magazin. Era mult mai simplu.

  2. Am trecut si eu prin asta odata.Eram cu tata intr-un magazin de incaltaminte nu eram singurii de acolo ,mi se pare ca se mai afla si o femeie mai in varsta. Una dintre vanzatoare era asteptata afara de boyfriend-ul ei,ca de sa o duca acasa cu masina si au sarit cu gura pe noi ca sa iesim afara ca se inchide magazinul (ora de inchidere era 17:00 in mod normal) dar acum era 16:30 . Am ramas masca si tata le-a zis ca din moment ce ai clienti care mai si vin sa iti faca vanzare ,tu ii dai afara si e un gest urat .

    • Tocmai asta mi se pare extrem de urât, că-ți dai clienții afară. Mai ales pe ăia care ar și cumpăra nu doar s-ar uita. Mi se pare exagerat să închizi cu jumătate de oră mai devreme. Dacă ar afla șefii că alungă clienții cred că nu i-ar merge prea bine. Nici nu ai cum să nu rămâi mască. Pur și simplu fazele astea te lasă cu un gust amar și cu dorința de a nu mai călca în acel magazin.

  3. Inca niciodata nu am patit acest lucru, dar uite am sa fac un test la cateva magazine mari precum Kaufland, LIDL, Careffour – stau in magazin aproape pana la ora inchideri si sa vad ce fac 🙂 Revin…

    • Nu? Wow. Eu de mai multe ori. Chiar m-ar interesa rezultatele unui astfel de „studiu”. Să văd „cât de mult contează clientul”. Revino cu rezultate pozitive. 😀

Lasă un răspuns dacă dorești!

