Ziua x în locul y? Poate.

Luând ca exemplu, nu în mod identic, vorba cuiva drag mie „viitorul pentru mine înseamnă maxim o oră, nu mai mult” am să scriu câteva cuvinte.

Punându-mă în situația în care aveam o problemă efectivă cu viitorul, realizez că pentru moment nu mai e atât de gravă situația.

Problema era în felul următor: știam că mâine sau în ziua x voi fi în locul y, deși mai era suficient timp până atunci. Știam asta și îmi afecta prezentul într-un mod deloc plăcut. Era chiar enervant. Cu siguranță, efectul era și din cauză că „locul y” nu era un loc în care să-mi doresc să fiu.

Acum, deși știu că nu pot evita faptul că trebuie să fiu locul y în ziua x, influența gândului e mult mai mică. Probabil că starea de nepăsare a avut un impact destul de bun asupra acestui lucru.

De fapt, noi nu știm că vom fi în locul y în ziua x. Noi știm că acolo ar trebui să fim. Dacă mai ajungem poate fi chiar un mister.

Din această cauză nu ar trebui să ne creăm o imagine asupra lucrurilor care se vor întâmpla. Nu ar trebui să ne creăm iluzii și nici să ne facem idei despre cum va fi atunci, cândva. Toate iluziile astea pot fi spulberate extrem de ușor. Iar dezamăgirea va fi mai dureroasă.

De câte ori oare, nu ne-am imaginat că se va întâmpla ceva și că va fi într-un anumit fel? Și tocmai, că fix atunci era clar altfel. Iar noi, eram pur și simplu debusolați și poate chiar enervați de situație.

Așteptările erau prea mari față de realitate.

Și atunci, nu e cel mai bine să ne rezumăm la un timp mai scurt când vine vorba de viitor? Să ne oprim în prezent pentru a ne putea bucura de el, așa cum e.

Să știm ce va fi peste o oră și atât.

Să nu ne conturăm viața pe bază de presupuneri.

Să nu trăim în iluzii făcute praf atât de ușor.

Să trăim pur și simplu așa cum simțim, fără să ne lăsăm conduși de alții sau de un viitor incert.

Atât.

+ muzică.

2 gânduri despre “Ziua x în locul y? Poate.

  1. R.

    Ma simt minunat dupa ce am citit ce ai scris 🙂
    Asa ar trebui sa gandim fiecare. De ce sa traiesc pentru un viitor care oricum isi va modifica standardele pana sa ajungi la el si cel mai probabil se va indeparta tot mai mult de mine, eu fiind absent la lucrurile frumoase din viata care mi se pot intampla in fiecare secunda.
    Astept cu nerabdare sa citesc urmatorul articol.

    1. Mă bucur nespus de mult că te-am făcut să te simți așa. 🙂
      Sunt total de acord cu tine. Ceea ce ni se întâmplă acum e mult mai important decât ceea ce înseamnă „trăire pentru viitor”.
      Să știi că mă determini să scriu mai des prin „așteptarea” asta. Ceea ce am să și fac.

Lasă un răspuns dacă dorești!

