Yoga & Relax: Primii pași

Primi pașii către yoga i-am făcut acum câțiva ani. Am fost stângace. Descoperisem o aplicație pe telefon cu ajutorul căreia învățam să execut anumite exerciții fizice, trebuind să respir într-un anumit mod. Unele exerciții îmi reușeau dar cu respirația chiar era o problemă. Nu mă gândisem că poate fi atât de greu să ai o respirație corectă și mai ales că sunt tehnici specifice. Exercițiile erau clasate pe anumite categorii, pentru fiecare parte a corpului. Trebuia să asculți/să vezi cum se fac exercițiile și să faci la fel, într-un anumit interval de timp.

Îmi aduc aminte că am încercat să fac o rutină zilnică din asta, astfel că la ora 8 seara îmi auzeam telefonul care mă anunța că e timpul pentru yoga. Nu mai știu ce s-a întâmplat pe drum de m-am îndepărtat și nu am mai practicat acele exerciții. Chiar îmi propusesem să reușesc să fac un exercițiu care era super dificil de executat. Nici în ziua de azi nu am mai reușit.

Aplicația încă mai există și la o rapidă căutare am și găsit-o. Ea se numește Daily Yoga. Link-urile către aplicație sunt: Google Play – Android și ca să fiu în ton cu fițele telefoanelor, văd că e și pe iTunes – iOS. Chiar merită încercată!

Nu fac reclamă aplicației, pur și simplu e o aplicație foarte bună și face parte din traiectoria articolului.

Prin 2014, am găsit la un supermarket cartea „Yoga pentru toți” și mi-am zis că e un must have. Așa că, mi-am cumpărat-o. Pe atunci, nu mă gândisem că va fi doar încă o carte din biblioteca mea. Voiam să mă ambiționeze și mai tare să învăț cât mai multe despre yoga și totodată, să practic această artă zilnic.

N-a reușit. Printre motive se află probabil și delăsarea. Lucram în același loc de muncă vicios. N-a fost nimic atât de puternic care să mă determine să citesc mai mult decât câteva pagini și să și pun în practică.

Tentative au mai existat destul de multe. Chiar și folosirea aplicației Daily Yoga, dar nu au fost suficiente.

Anul acesta, pe când lucram la jobul acela cu mersul pe jos, făcând o prezentare unui barman la un bar din orașul meu (în traducere liberă – wishes) – mai mult îndemnare la relaxare (că doar asta îmi era prezentarea către o vânzare bună – care nu prea era), m-am simțit determinată să acord mai multă atenție acestui aspect. Îmi spunea că nu are nevoie de relaxare, că practică zilnic yoga – ca mod de relaxare. Dar faptul că mi-a zis că are peste 30 de ani (deși nu îi dădeam nici 30), m-a făcut să mă provoc și eu la o astfel de stare de bine – că nu era deloc stresat, mereu cu zâmbetul pe buze – iar eu, fiind mai mereu stresată. Și am zis că se poate. Dacă chiar vrei se poate.

Chiar și așa, pe cât eram eu de determinată, se pare că stresul era prea puternic și nu m-am simțit deloc încurajată să fac marea schimbare. Astfel că, am staționat, lăsând cartea la locul ei în bibliotecă.

Au trecut câteva luni de atunci.

Astăzi, simțindu-mă cuprinsă de niște răzvrătiri sufletești accentuate cu o puternică stare de singurătate, am decis că e timpul să fac o schimbare majoră în viața mea. Că trebuie să pun punctul pe i. Să mă impun. Nu în fața celorlalți, că după cum am spus – nimeni altcineva nu-mi trăiește și nici nu-mi va trăi viața. Trebuie să pot să scap de aceste stări și multe altele.

Astfel că, am luat cartea din bibliotecă și am început să citesc câteva pagini. Într-un mod mai serios decât celelalte dăți eșuate. În sensul că voi pune în practică cât mai multe și voi face.

Tocmai din acest motiv, am creat o nouă categorie pe blog „Yoga & Relax”, unde sper să adaug cât mai multe articole legate de experiența mea față de yoga. Pentru că îmi doresc și știu că pot să evoluez.

Ca să citez un paragraf de pe spatele cărții:

Yoga este cea mai bună alegere, dacă doriți să vă relaxați, să scăpați de stres, să vă regăsiți, să vă creșteți mobilitatea, să faceți mișcare sau să vă îmbunătățiți circulația. Succesiunile armonioase de mișcări și respirația cursivă au un impact pozitiv asupra felului în care vă simțiți fizic și psihic și se potrivesc oricui, indiferent de vârstă.

Te invit și pe tine, cititorule să faci un pas spre o stare mai bună, spre relaxare, fără stres și multe altele.

Sunt 8 căi ale Yoga iar eu îmi doresc ca la un moment dat, în viața asta să mi le însușesc pe toate.

Dar mai multe despre aceste căi voi scrie în viitoare articole.

To be continued …

2 gânduri despre “Yoga & Relax: Primii pași

Lasă un răspuns dacă dorești!

