Dunărea: din perspectiva Severinului și a Budapestei

Zilele din săptămânile trecute mi-au fost pline. Iar câteva zile din mini concediul sărbătoresc mi le-am petrecut în 2 locații frumoase pentru care m-am decis să scriu un articol pe blog. A durat ceva timp de atunci, pentru că am simțit că inspirația mea nu e tocmai prezentă sau timpul nu a fost în favoarea mea.

Am adunat câteva poze drăguțe făcute cu telefonul și m-am gândit să le împărtășesc cu voi.

Titlul vine ca o idee de a prezenta Dunărea din cele două locații, tocmai pentru că e un punct comun.

Voi începe cu primul oraș în care am fost.

Drobeta-Turnu Severin

Mi-am început drumul către acest oraș tocmai în ajunul Crăciunului. Întotdeauna mi-a fost plăcută călătoria cu trenul, chiar dacă orele zici că erau nesfârșite. Doar vreo 5 și un pic. Dar, să trăiască muzica + cititul.

A fost primul Crăciun petrecut departe de casă, dar a fost un Crăciun aproape de sufletul meu, frumos și plin de liniște, fericire.

E un sentiment frumos să simți că te trezești în locul și brațele potrivite.

Iarnă, zăpadă nu prea mult dar un vânt puternic.

Iar Dunărea …

… o voi adulmeca cu ale ei sunete.

Cât de frumos poate fi, să o simți atât de aproape.

E prima dată când am ajuns la Severin, o primă vizită care mi-a făcut plăcere. E un oraș pe care îmi doresc să-l mai vizitez că-mi este drag.

Timpul scurt, cele nici 3 zile s-au dus ca și când ar fi fugit. Astfel că, miercuri, întoarcerea a fost la fel … alături de muzică și citit. Nu-mi venea să mă întorc. Dar, joi mă aștepta un alt drum, stabilit cu câteva luni în urmă.

Budapesta

Am tot fost prin Ungaria. Pe la Mako, Szeged, Gyula, Hajdúszoboszló … mai mult pentru ștrand și mult mai puțin pentru vizitat. Dar, la Budapesta n-a prea fost să fie.

Astfel că, pe lângă festivalul de vineri seara, s-a adăugat și vizitarea orașului, văzând Dunărea dintr-o altă perspectivă.

E un oraș frumos în care cele nici 3 zile nu au fost îndeajuns pentru a-l vizita așa cum se cuvine. Dar, chiar și așa a fost de vis. Iarnă, frig dar am scăpat de ploaie. S-a oprit spre dimineață, tocmai pentru a lăsa loc unei zile pline de vizite și mișcare. După cum se poate observa în pozele următoare. Drumul n-a mai fost cu trenul, ci un autocar care a fost peste așteptări. Lăsând la o parte că am stat la vamă o oră la dus, pentru că un arab și-a rupt file din pașaport. N-a ieșit din țară și a fost și dat jos din autocar pentru a fi investigat de poliție. Precis și-o fi rupt filele cu interdicția de ieșit din țară. Hah. Dar ce mai contează, important e că am ajuns cu bine la destinație!

Mi-au plăcut foarte mult elementele acestui vas. „Royal Crown”

Dunărea, frumoasă și la Budapesta …

Și-un târg de Crăciun, plin de bunătăți, iluminat corespunzător.

Câte obiecte de scris interesante! Toate frumoase dar, și cu prețul pe măsură. Măcar în poză să le am, dacă altfel nu.

Un local interesant … cu multe vinyl-uri ca design exterior. Din câte am observat, era și înăuntru ceva de genul, doar că nu am intrat să verific.

Multe lacăte:

Dar leul din mine nu a putut rata frumusețea următoare:

Seara de joi, s-a lăsat cu un festival, alături de o muzică care m-a scos din zona mea de confort dar care a sunat foarte mult. Exceptând o formație ungurească, la care unii au fost atât fermecați, iar eu și prietena mea nu. Erau mai multe încăperi și scene, dar noi ne-am axat pe cea mare, unde avea să cânte o formație care a fost punctul de atracție.

Astfel că, celelalte formații ascultate și care mi-au plăcut au fost: Geometric Vision, She Past Away, Rabia Sorda.

Puțin Geometric Vision:

O muzică dance/electronică care nu e clar pe gustul oricui dar care sună bine.

Dunărea, cum s-ar zice … e frumoasă în ambele orașe. Așa cum fiecare oraș are ceva aparte, fie că e din România, fie că e din Ungaria …

Dar dacă tot curge prin 10 țări și trece prin 4 capitale, ar trebui descoperită și mai mult. Asta ar însemna, mai multe călătorii.

Pe final, George Ezra cu a lui Budapest.

Am simțit că unele poze spun mai multe decât aș spune eu prin cuvinte.

Atât.

+ muzică mai sus.

2 gânduri despre “Dunărea: din perspectiva Severinului și a Budapestei

Lasă un răspuns dacă dorești!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.